Beste mindfulness boeken

Mindfulness houdt in het bewust zijn van wat je doet. Het gaat erover dat je aanwezig bent in het hier en nu. Door middel van mindfulness leer je bewuster leven. Je probeert je aandacht te sturen en kun je dus beter concentreren en makkelijk ontspannen. Zo wordt ook je geest rustiger. Door middel van mindfulnes maak je bewuster keuzes in plaats van automatisch te reageren. Denk maar aan elke ochtend een bad nemen of je tanden poetsen. Dat zijn allemaal handelingen die we automatisch doen, we hoeven hiervoor niet meer na te denken. Mindfulness is iets die je dus aanleert door het te oefenen, het gebeurt niet automatisch. Je oefent door  je aandacht te trainen. Het is daarom handig als je dagelijks oefent. In het begin vindt je de oefeningen misschien wel lang duren of saai, maar naarmate je ermee bezig bent begrijp je het steeds meer. Heb je interesse in mindfulness en ben je opzoek naar enkele goede boeken? Hieronder een overzicht van de beste mindfulness boeken.

NaamVerschijningsdatum Aantal pagina's Bindwijze Meer informatie
Haal meer uit je dipNovember 2013 224 pagina's Paperback
Maak dat mijn brein wijsNovember 201660 pagina's Paperback
Reis naar mindfulnessJanuari 2013 160 pagina's Paperback
ABC van meditatieFebruari 2015 271 pagina's Hardcover
Woman Spirit Awakening in NatureAugustus 2008
224 pagina's E-book
The Mindfullness DietOktober 2010144 pagina's Paperback
Feed Your Vow, Poems for Falling Into FullnessOktober 2015 110 pagina's Paperback
Dismantling the FantasyApril 2010 110 pagina's Paperback
The Mindfullness BudgetOktober 2010144 pagina's Paperback
L.I.F.E. IntentionalDecember 2012 292 pagina's Paperback
Tools for Slow LivingOktober 2017 220 pagina's Paperback

Haal meer uit je dip

Stel je de volgende scenario eens voor. Je gezondheid laat wat te wensen over, je bent niet helemaal tevreden aan het werk en je moet nog wat schulden betalen. Het lijkt daarom of alles je tegen zit in het leven. Op zulke momenten voel je je dus niet helemaal jezelf. Er wordt ook wel gesproken van zitten in een dip. Natuurlijk heb je wat tijd nodig om dit te verwerken, maar blijf niet stil zitten. En dit hoef je ook niet alleen te doen. Haal meer uit je dip en zie het als een kans om nieuwe richtingen op te gaan in je leven. De auter van dit boek gaat samen met jou opzoek naar de oorzaken. Vervolgens geeft ze zorgvuldig samengestelde adviezen en ook praktische oefeningen die jou kunnen helpen. Deze kunnen jou helpen als je in een dip zit. De auter laat je je eigen krachten weer zien. Op die manier krijg je je energie helemaal terug en zie je weer licht aan het einde van de tunnel.

Dit boek is een inzichtgevend boek om dagelijkse stress en angstgevoelens te begrijpen en het hoofd te bieden. Mensen willen vaak vechten tegen hun depressie of gevoelens. Het is beter om dit niet te doen maar om ze onder ogen te zien. Op die manier kun je zien wat de oorzaken zijn en kun je er afstand van nemen. Daardoor ontstaat de mogelijkheid om schoon schip te maken. Het boek bevat veel voorbeelden en bruikbare tips, inclusief dertig mindful yoga-oefeningen. Mindfulness is een ontspanningstechniek. De schrijfstijl is toegankelijk door het populaire taalgebruik en veel tijdgebonden uitdrukkingen. De duidelijke boodschap is, dat een dip geen drama hoeft te zijn; vaak is een crisis een kans en werkt transformerend, waardoor het leven evenwichtiger en gelukkiger kan worden.

Specificaties:

  • Paperback
  • Geen illustraties
  • In het nederlands

Voordelen

  • Duidelijke boodschap
  • Inspirerend
  • Boek is meeneembaar

Nadelen

  • Geen

Meer informatie & bekijk prijs

Maak dat mijn brein wijs

In dit boek legt de auteur op eenvoudige en prettig leesbare wijze uit hoe het komt dat mensen zichzelf onbewust in een overlevingsstand zetten of hebben gezet. Ook lees je wat de gevolgen hiervan zijn. misschien denk je: waarom is dat belangrijk voor mij om te weten? Als je in de overlevingsstand staat zorgt je systeem ervoor dat je kunt overleven en vechten. Zo is dat eenmaal georganiseerd in ons systeem. De auteur gaat dieper in op hoe je hersenen werken en geeft ook adviezen. Adviezen vaan haarzelf en van andere experts die innerlijke rust bieden. Deze kun je dagelijks in de praktijk toepassen. Deze helpen je uit de overlevingsstand te komen.

Je vraagt je misschien af wat de meerwaarde is van mindfulness en of er enkele voordelen hieraan verbonden zijn. Mindfulness helpt je concentratie te verhogen. Als je je goed kan concentreren gaat je productiviteit verhogen. Ook verminder het stress, dit komt door middel van de meditatie oefeningen. Nog een voordeel is dat je via mindfulness meer controle gaat krijgen over je gevoelens en emoties. Mensen die mindfulness oefeningen doen reageren veel minder emotioneel in stressvolle en moeilijke situaties. Ze kunnen beter rustig blijven. Iedereen heeft ook zijn eigen reden waarom ze aan mindfulness trainingen doen. De een wilt een lager stressniveau en de ander wilt niet meer op auto-pilot leven. Afhankelijk wat jouw persoonlijke wensen zijn kun je ervoor kiezen om aan mindfulness te doen. Je bent ontspannen bezig met jouw gedachten en voelt je minder gestressed. Om mindfulness onder de knie te krijgen zul je moeten oefenen. Je oefent door  je aandacht te trainen. Het is daarom  handig als je dagelijks oefent.

Specificaties:

  • Paperback
  • In het nederlands

Voordelen

  • Overzichtelijk
  • Makkelijk om te lezen
  • Makkelijk om mee te nemen

Nadelen

  • Weinig wetenschappelijke onderbouwing

Meer informatie & bekijk prijs

Reis naar mindfulness

Het enige wat we zeker weten in het leven is dat alles verandert en vergankelijk is. Mindfulness is een manier van zijn, een manier om het leven werkelijk te ervaren zoals het is. In dit boek vindt je verschillend mindfulness oefeningen die je dagelijks kunt gebruiken. Enkele hiervan zijn meditatie en yoga oefeningen. Deze oefeningen helpen jou om mindfulness beter te begrijpen en te kunnen gebruiken. Naast de overdenkingen, gedichten en oefeningen worden voorbeelden uit de praktijk gegeven, met als doel meer compassie voor onszelf en anderen te verwerven. Verder beschikt het boek over grote en kleine kleurenfoto’s en gedichten. Dat maakt het ook prettig om te lezen en is het toegankelijk voor een brede lezersgroep.

Het boek verklaart de basisbeginselen van mindfulness en laat zien hoe je met eenvoudige, effectieve rituelen een prettiger leven kunt creëren. Door dagelijkse gebeurtenissen krijgen wij vaak last van stress. Dit kan leiden tot stress en ook psychsomatische klachten. Dit boek leert je op leuke en heel effectieve manieren beter bewust te worden van je gedachten, handelingen en omgeving. Tot de oefeningen behoren ademhalings- en geluidmeditaties, loopmeditaties en combinaties van bewegingen. Deze zijn bedoeld om lichaam en geest in het huidige moment te brengen.

Dit volledig geïllustreerde boek is geschreven door de bekende mindfulnessdocente en auteur dr. Patrizia Collard en laat de lezers kennismaken met de meditaties en lichaamsbewegingen.  Deze kunnen helpen bij het omgaan van  stress en spanning, leert je omgaan met angst en andere veranderingen in het leven. Bij mindfullness leer je al deze ervaringen accepteren. Niet aan elke situatie kun je iets veranderen, daar hoef je je niet onnodig druk om te maken.

Specificaties:

  • Paperback
  • In het nederlands
  • Met illustraties

Voordelen

  • Leest makkelijk weg
  • Geschikt voor een uitgebreide doelgroep
  • Inspirerend
  • Praktisch toepasbaar

Nadelen

  • Geen

Meer informatie & bekijk prijs

ABC van meditatie

Het woord mediteren kom je bijna overal tegen. Op de televisie, in de krant en misschien praten zelfs je vrienden erover. Maar wat is meditatie nu eigenlijk? Meditatie is een sterke manier om tot rust te komen. Het leert je omgaan met spanning en stress en vooral om contact met jezelf te maken. Het voornaamste is dat je de aard van het denken begrijpt. Velen van ons hebben met dagelijkse spanning en stress te maken. Meditatie komt er in verschillende vormen en je hebt ook verschillende hulpmiddelen die je hierbij kunnen helpen. Op die manier wordt het makkelijker op tot innerlijke rust te komen.

Mediteren hoeft helemaal niet moeilijk te zijn en de voordelen zijn groot. Spanning en stress kun je er mee te lijf gaan en het kan je leven ten positieve veranderen. Het is zelfs leuk. Je moet het wel blijven oefenen. In dit inspirerende meditatieboek vind je alle informatie om te leren mediteren en om je meditatiebeoefening te verdiepen. Het boek is geschikt voor mensen die pas beginnen met meditatie en ook voor gevorderden. Het geeft je op een heldere manier uitleg over de theorie, de oefeningen en hoe je met veel plezier kunt mediteren. Aan de hand van vele praktische artikelen wordt er ook veel aandacht besteed aan de relatie tussen meditatie en het dagelijkse leven. Meditatie hoef niet altijd in stilte worden gedaan of met een meditatie kussen. Tijdens het mediteren kun je zelfs naar meditatie muziek luisteren.  Er zijn verschillende vormen van meditatie en het hangt ook af per persoon. We zijn verschillende mensen en wat voor  de een wel werkt hoeft niet voor een ander te werken. Door de verschillende vormen van meditatie is er wel een vorm die bij een ieder past.

Specificaties:

  • Paperback
  • In het nederlands
  • Met illustraties

Voordelen

  • Praktisch toepasbaar
  • Inspirerend

Nadelen

  • Geen

Meer informatie & bekijk prijs

Woman Spirit Awakening in Nature: Growing into the Fullness of Who You Are

Mindfulness betekent volledig aanwezig zijn. Men gebruikt ook weleens woorden als ‘aandachtigheid’ of ‘opmerkzaamheid’. Waar je aandacht op dat moment is, daar ben je dan ook. Met mindfulness ben je je dus bewuster en ga je niet meer automatisch reageren. Op zo een manier leer je eigenlijk je gedachten te sturen. Je leert om bewuster keuzes te maken in plaats van automatisch te gaan reageren. Er ontstaat hierdoor een hogere mate van bewustwording en je kunt beter je grenzen bewaken. Of je nou de kwaliteit in je leven wilt verbeteren, meer intenser wilt genieten of op een andere manier naar je levenspatroon kijken. Het is ook voor iedereen die anders wilt leren omgaan met stress in het leven.  

Dit boek is een uitnodiging om jouw levens proces te ervaren. De schrijfster, Nancy Barrett Chickerneo begeleidt je op een reis naar de natuur om je opnieuw te verbinden met je zintuigen. Wat je ziet, hoort, proeft en ruit. Op die manier wordt je vermogen tot persoonlijke ontdekking opnieuw geactiveerd. Ze combineert creativiteit, speelsheid en spirituele diepgang. Er worden verschillende vragen gestelt die jou kunnen helpem in je geest te laten ontwaken, transformeren en koesteren. Ook zijn er praktische oefeningen voor individueel of groepsgebruik die je aanmoedigen om zelfveroordeling los te laten en evenwicht te zoeken in je dagelijks leven.  Daardoor kun  je je eigen weg naar spirituele groei vinden. Of je dit boek nu hebt opgehaald uit nieuwsgierigheid of verlangen, je zult geïnspireerd worden om de natuur in te gaan om de persoon terug te halen waarvoor je bent gecreëerd. Deze boek is een e-boek en kan gelezen worden op je mobiele telefoon of je computer. Zo heb je het altijd bij je en kun je het overal lezen. Ten opzichte van de vorige boeken is dit boek in het Nederlands.

Specificaties:

  • E-book
  • In het engels
  • Geen illustraties

Voordelen

  • Makkelijk mee te nemen
  • Praktisch toepasbaar

Nadelen

  • Geen

Meer informatie & bekijk prijs

The Mindfullness Diet

Waarom zou je nu aan mindfulness willen doen en heeft het ook voordelen voor jezelf? Een van de voordelen van mindfulness is dat je meer controle krijgt over je emoties. Het is belangrijk dat je je leven niet laat leiden door je emoties. Misschien sta je op en zie je dat het aan het regenen is. Daardoor wordt je gelijk chagrijnig. Het is zonde om je dag hierdoor te laten verpesten. Mindfulness vermindert ook stress.  Door te mediteren wordt je rustiger en kun je je ontspannen. Door mindfulness meditatie probeer je het deel van je zenuwstelsel te activeren waardoor je je kunt ontspannen. Er is dan meer ruimte voor focus, en ontspanning. Mindfulness leer je niet van de een op ander dag. Je moet er mee blijven oefenen en geduld ervoor hebben. Je kunt boeken kopen en daaruit lezen, iemand die aan mindfulness doet om hulp vragen of je aansluiten bij een groep. Je moet elke dag een paar minuten enkele oefeningen doen of een paar keer in de week. Mindfulness­training is geschikt voor iedereen. Veel mensen denken dat ze zich alleen in het dagelijkse leven met mindfulness bezig moeten houden. Maar je kunt het ook doen als je op vakantie bent.

Dit boek is een praktische gids om de technieken van mindfulness te gebruiken om bewustzijn en genezing te brenge. In het eerste deel kun je lezen over de basis van mindfulness. In het tweede gedeelte komen er technieken aan te pas die je kunt gebruiken. In het laatste deel wordt uitgelegd wat je moet doen om het mindfulness-dieet te volgen. Ook krijg je richtlijnen voor natuurlijk gewichtsverlies, boodschappen doen, maaltijden voor restaurants en dagelijkse en wekelijkse voedselplanning.

Specificaties:

  • Paperback
  • In het engels

Voordelen

  • Makkelijk mee te nemen
  • Makkelijk om te lezen

Nadelen

  • Geen

Meer informatie & bekijk prijs

Feed Your Vow, Poems for Falling Into Fullness

Mindfulness houdt in het bewust zijn van wat je doet. Mindfulness gaat erover dat je aanwezig bent in het hier en nu. Door middel van mindfulness leer je bewuster leven. Zo wordt ook je geest rustiger. Door middel van mindfulnes maak je bewuster keuzes in plaats van automatisch te reageren. Elke dag doen we handelingen waarbij we niet eens meer hoeven na te denken. Opstaan, in bad gaan, de bus of fiets pakken aan het werk. Maar mindfulness is iets die je aanleert door het te oefenen, het gebeurt niet automatisch. Hiervoor zijn er verschillende oefeningen.

Hoe kun je oefenen? Je oefent door  je aandacht te trainen. Het is handig als je dagelijks oefent. In het begin vindt je de oefeningen misschien wel lang duren of saai, maar naarmate je ermee bezig bent begrijp je het steeds meer. Je vraagt je misschien af wat de meerwaarde is van mindfulness en of er enkele voordelen hieraan verbonden zijn. Mindfulness helpt je concentratie te verhogen. Als je je goed kan concentreren gaat je productiviteit omhoog. Ook verminder het stress, dit komt door middel van de meditatie oefeningen. Nog een voordeel is dat je via mindfulness meer controle gaat krijgen over je gevoelens en emoties. Mensen die mindfulness oefeningen doen reageren veel minder emotioneel in stressvolle en moeilijke situaties. Ze kunnen beter rustig blijven.

Brooke McNamara schrijft gedichten. In dit eerste boek opent ze een tijdloze schoonheid voor lezers door onze dagelijkse wereld te ontmoeten met fel liefhebbende ogen en een krachtige, medelevende stem.

Specificaties:

  • In het engels
  • Paperback
  • Geen illustraties

Voordelen

  • Makkelijk mee te nemen

Nadelen

  • Geen

Meer informatie & bekijk prijs

Dismantling the Fantasy

Mindfulness houdt in dat je je richt op het nu. Je houdt je niet bezig met je gedachten over de volgende dag of wat je later moet gaan doen. In plaats daarvan ga je je richten op het heden. Mindfulnes doe je door middel van verschillende oefeningen. Het is ook niet iets dat je binnen een dag kunt aanleren. Het is dus de bedoeling dat je dagelijks of enkele keren per week een aantal oefeningen doet. In het begin lijkt het moeilijk en dat is zo bij alle nieuwe ervaringen. Je kunt je dus aansluiten bij een mindfulness groep, iemand vragen om jou hiermee te begeleiden en je kunt ook boeken lezen voor meer informatie.

Waarom zou je nu aan mindfulness willen doen en heeft het ook voordelen voor jezelf? Een van de voordelen van mindfulness is dat je meer controle krijgt over je emoties. Het is belangrijk dat je je leven niet laat leiden door je emoties. Mindfulness vermindert ook stress.  Door je hierin te verdiepen wordt je rustiger en kun je je ontspannen.

Darryl Bailey schrijft in zijn boek dat er in werkelijkheid geen scheiding of soliditeit is. Als je je in de diepste leringen van een grote spirituele traditie begeeft, moet je op een gegeven moment verder gaan dan de traditie zelf. Wat blijft er dan over als het spirituele pad wordt overstegen? Dit boek zet je dus aan het denken.  Dit boek is ook in het engels, maar dat betekent niet dat het minder prettig leest.

 Specificaties:

  • In het engels
  • Paperback
  • Geen illustraties

Voordelen

  • Makkelijk te lezen

Nadelen

  • Geen

Meer informatie & bekijk prijs

The Mindfullness Budget

Een belangrijk voordeel van mindfulness is dat je je bewust wordt van je gedachten. Je kunt dus ook een beslissing nemen om anders te gaan handelen. Je kunt zelf actie ondernemen en doe dit niet meer automatisch. Ook leer je de kleine dingen in het leven ervaren. Door bewust te worden van je gedachten wordt je ook bewust van je omgeving. Mindfulness is leven met aandacht. Het kan ervoor zorgen dat je stopt met piekeren en minder stress ervaart in je leven. Je richt je dus op het heden en denk niet aan de gedachten die gaan over de toekomst. Mindfulness kun je aanleren door elke dag te oefenen. In het begin kun je dit als moeilijk ervaren, maar naarmate je ermee bezig bent ontdek je de voordelen ervan. Tegenwoordig kun je ook door middel van mindfull applicaties dit aanleren. Voor mindfulness zijn er ook verschillende workshops die je kunt volgen. Dit is handig als je niet in je eentje de oefeningen wilt doen of je nog niet zoveel kennis ervan hebt.

De Mindfullness Budget helpt lezers mindfullness-technieken te gebruiken om hun financiële en emotionele balans te verbeteren. In het eerste deel leert de lezer de basis van mindfullness. In het tweede deel wordt de lezer begeleid bij het gebruik van deze technieken en kunnen ze hun denkwijze over geld verder uitbreiden. In het laatste deel wordt uitgelegd hoe een mindfullness-budget moet worden opgezet en gevolgd. Op deze manier kun jegezonde financiële prioriteiten stellen.  Je geeft dus niet overmatig geld uit en zet jezelf ook niet in de schulden.

Specificaties:

  • Paperback
  • In het engels
  • Geen illustraties

Voordelen

  • Leest makkelijk
  • Makkelijk meeneembaar

Nadelen

  • Geen

Meer informatie & bekijk prijs

L.I.F.E. Intentional

Een belangrijk voordeel van mindfulness is dat je je bewust wordt van je gedachten. Je kunt dus ook een beslissing nemen om anders te gaan handelen. Je kunt zelf actie ondernemen en doet handelingen niet meer automatisch. Mindfulness helpt je ook om de kleine dingen in het leven te apprecieren. Daar staan we vaak genoeg niet bij stil. We vinden het normaal als iemand ons vriendelijk toelacht of vergeten soms om te bedanken als iemand ons helpt met iets. Met mindfulness wordt je je bewust van dit soort handelingen en ook van je eigen gedachten.

Door bewust te worden van je gedachten wordt je ook bewust van je omgeving. Mindfulness is leven met aandacht. Het kan ervoor zorgen dat je stopt met piekeren en minder stress ervaart in je leven. Door verschillende omstandigheden in ons leven hebben we vaak te maken met stress. Dit kan leiden tot slapeloosheid en andere lichamelijke klachten. Mindfulness kun je aanleren door elke dag te oefenen. Op het interent kun je verschillende video’s bekijken, je kunt een workshop volgen en er zijn verschillende boeken gericht op mindfulness.

L.I.F.E. Intentional Living In Fullness Everyday leert je dat het vervullen van je dromen, doelen of doel niet iets is dat je zou willen doen, maar iets is dat je moet doen.  Het boek leert je de verschillen tussen motivatie en inspiratie te leren kennen. L.I.F.E. neemt je mee op een levendige, verhalende non-fictie reis door het leven van de schrijver. Op die manier kun je je verhouden tot het personage en jezelf ontdekken in elk verhaal.  Tenslotte kun je je verbinden met de leefregels om het leven te bereiken dat je altijd al hebt gewild.

Specificaties:

  • In het engels
  • Paperback
  • Geen illustraties

Voordelen

  • Leest makkelijk
  • Meeneembaar

Nadelen

  • Geen

Meer informatie & bekijk prijs

Tools for Slow Living

Mindfulness betekent volledig aanwezig zijn. Men gebruikt ook weleens woorden als ‘aandachtigheid’ of ‘opmerkzaamheid’. Waar je aandacht op dat moment is, daar ben je dan ook. Met mindfulness ben je je dus bewuster en ga je niet meer automatisch reageren. Op zo een manier leer je eigenlijk je gedachten te sturen. Ook leer je om  bewuster keuzes te maken in plaats van automatisch te gaan reageren. Je bewustwording wordt dus groter. Doordat we dagelijks te maken krijgen met verschillende activiteiten kan dat invloed hebben op ons lichaam. Denk maar aan een deadline van het werk die je moet afronden of een opdracht waarmee je niet uitkomt. Dit kan leiden tot slapeloosheid en andere klachten.

Mindfulness is niet alleen geschikt voor volwassenen, maar ook goed voor jongeren. Jongeren hebben bijvoorbeeld te maken met de druk op school, zij moeten goed presteren. Ook dit kan ertoe leiden dat zij vaak moe thuis komen, niet alleen lichamelijk maar ook mentaal. Hun hersenen zijn de hele dag bezig en deze moeten ook rusten.  Er zijn verschillende mindfuless oefeningen geschikt voor kinderen. Deze kunnen zij alleen of samen met hun ouders doen. Doordat kinderen en jongeren hiermee oefenen kunnen kunnen zij beter omgaan met de druk, hun gedachten en hun gevoelens.

Dit boek kun je gebruiken als gids om te ontsnappen aan de drukte van het dagelijks leven en de dagelijkse stress waarmee je te maken krijgt. Het boek neemt je mee terug naar de basis. Leer ontspannen, geniet van het momen en ga terug naar het beoefenen van je hobby. Het boek bevat verschillende inspirerende hulpmiddelen die jou hier bij kunnen helpen.

Specificaties:

  • Engels
  • Paperback
  • Geen illustraties

Voordelen

  • Meeneembaar

Nadelen

  • Geen

Meer informatie & bekijk prijs

Meer informatie Mindfulness boeken

Mindfulness houdt in het bewust zijn van wat je doet. Mindfulness gaat erover dat je aanwezig bent in het hier en nu. Door middel van mindfulness leer je bewuster leven. Je probeert je aandacht te sturen en kun je dus beter concentreren en makkelijk ontspannen. Zo wordt ook je geest rustiger. Door middel van mindfulnes maak je bewuster keuzes in plaats van automatisch te reageren. Denk maar aan elke ochtend een bad nemen of je tanden poetsen. Dat zijn allemaal activiteiten die we automatisch doen, we hoeven hiervoor niet meer na te denken. Mindfulness is iets die je dus aanleert door het te oefenen, het gebeurt niet automatisch.

Er zijn verschillende vormen van mindfulness. Een daarvan is mediteren. Bij mediteren maak je je volledig bewust van je lichaam en je omgeving. Mediteren kun je doen aan het begin van de dag. Je doet verschillende ademhalingsoefeningen en luistert hoe je elke keer inademt en uitademt. Mediteren moet je doen in een rustige omgeving. De ander vorm is acceptatie. Mindfulness kan ook gaan over een bepaalde levenshouding. Iedereen heeft er nu leuke en minder leuke ervaringen in zijn leven. Bij mindfullness leer je al deze ervaringen accepteren. Niet aan elke situatie kun je iets veranderen, daar hoef je je niet onnodig druk om te maken.

Enkele voordelen van mindfulness

  • Mindfulness werkt stress verlagend
  • Mindfulnerss maakt je productiever
  • Je geniet meer van het leven, je voelt je daardoor gelukkiger
  • Mindfulness leert je de kleine dingen te zien en ervan te genieten

Eerst oefenen

Het is belangrijk om te weten dat je mindfulness niet binnen een dag of enkele uren onder de knie kunt krijgen. Hiervoor moet je eerst oefenen. Je kunt boeken kopen, iemand die aan mindfulness doet om hulp vragen of je aansluiten bij een groep. Begin om elke dag een paar minuten enkele oefeningen te doen. Heb je de tijd hiervoor niet dan kan het ook enkele keren in de week. Mindfulness­training is geschikt voor iedereen. Of je nou de kwaliteit in je leven wilt verbeteren, meer intenser wilt genieten of op een andere manier naar je levenspatroon kijken.

Mindfulness is leven met aandacht. Het kan ervoor zorgen dat je stopt met piekeren en minder stress ervaart in je leven. Door dagelijkse omstandigheden krijgen wij vaak te maken met stress. Mindfulness kun je aanleren door elke dag te oefenen. Er zijn verschillende oefeningen voor zowel beginners als gevorderden. Tegenwoordig kun je zelfs door middel van mindfull applicaties dit aanleren.

Mindfulness trainer worden

Wil je anderen leren hoe zij mindfulness oefeningen kunnen doen? Dan kun je je natuurlijk gaan specialiseren om een mindfulnesstrainer te worden. Mindfulness oefeningen kun je namelijk gebruiken voor verschillende vlakken in je leven. Het kan gebruikt worden voor je persoonlijke groei, je gezondheid of zelfs bij de opvoeding. Voordat je een training verzorgt moet je eerst een opleiding hiervoor volgen. Na het afronden van de opleiding heb je dus meer vaardigheden die je nu kunt toepassen op anderen. Je kunt dus anderen verder begeleiden en oefeningen met hun doen.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *