Mediteren en hardlopen, gaat dat samen?

Hardlopen en ondertussen mediteren? Is dit mogelijk en wat is het doel hiervan? Misschien zie je hardlopen als fysieke inspanning, maar het kan zeker ook voor ontspanning zorgen! Mediteren tijdens het hardlopen is erg goed om je hoofd even wat rust te geven van alle druk en stress.

Begin je hardloopsessie met een goede warming up waar je op een snel tempo aan het wandelen bent. Doe wat oefeningen met je lichaam als push ups, squats en burpeesĀ om je spieren en gewrichten wat op te warmen. Dit is je warming-up, zorg ervoor dat je klaar bent om te gaan hardlopen. Begin met de warming up al met een aantal meditatiemomenten. Let op de volledige ontspanning van je lichaam. Focus je naast de ontspanning volledig op je ademhaling. Denk hierbij aan de ademhalingsoefening die in dit bericht uitgelegd wordt. Adem diep en langzaam in via je neus, voel de lucht en adem rustig weer uit vanuit je mond. Let naast de ademhaling op de geluiden die je in de natuur om je heen hoort en ontspan.

Het doel om te mediteren tijdens het hardlopen is om het lichaam te laten ontspannen. Dit doe je met een rustige, gecontroleerde ademhaling. Neem de natuur in je op, laat je spieren los en blijf op je ademhaling letten.

Misschien vindt je het raar om te mediteren tijdens het hardlopen omdat je bij hardlopen denkt aan sporten, en dus inspanning. Terwijl het mediteren juist voor ontspanning moet zorgen.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *