Mindfulmeditatie.nl

Waarom is ochtend meditatie goed?

De ochtenden zijn de perfecte tijd voor meditatie. Er is iets met de stilte van de ochtend dat het een geweldig moment maakt om na te denken over je gedachten en wat mindfulness te beoefenen. Hier zijn vier redenen waarom ochtendmeditatie goed voor je is. Ochtendmeditatie kan een groot aantal voordelen bieden, waaronder:

  • Betere focus en concentratie
  • Minder stress en angst
  • Verhoogde gevoelens van geluk en welzijn
  • Betere slaapkwaliteit ’s nachts
  • Versterkt immuunsysteem
  • Verhoogde productiviteit gedurende de dag.

Er is niet één manier om ochtendmeditatie te doen, omdat verschillende mensen verschillende voorkeuren hebben. Er zijn echter wel een paar dingen die over het algemeen nuttig zijn om in gedachten te houden. Ten eerste is het belangrijk dat u een rustige plek zoekt waar u niet gestoord wordt. Vervolgens kunt u gaan zitten of liggen in een comfortabele houding.

Als u zich op uw gemak voelt, sluit dan uw ogen en concentreer u op uw ademhaling. Probeer niet om je gedachten te controleren – laat ze gewoon op natuurlijke wijze komen en gaan. Misschien wil je je ook concentreren op een mantra of een affirmatie. Blijf hier zo lang als comfortabel voelt, en open dan langzaam je ogen wanneer je klaar bent om te eindigen.

Als je niet vroeg genoeg kunt opstaan voor ochtendmeditatie, probeer het dan in plaats daarvan ’s avonds te doen. Sommige mensen vinden avondmeditatie rustgevender en bevorderlijk voor een goede nachtrust. U kunt ook proberen korter te mediteren, of halverwege een pauze in te lassen als uw gedachten afdwalen.

Het belangrijkste is dat u consequent bent in uw beoefening, dus kies een tijdstip en een dag waaraan u zich kunt houden en maak er een gewoonte van. Uiteindelijk zult u zonder problemen langere perioden kunnen mediteren. Het hangt ervan af wat je hoopt te bereiken. Over het algemeen geldt: hoe meer tijd je eraan kunt besteden, hoe beter.

Maar zelfs 10 of 15 minuten per dag kunnen al een groot verschil maken. Sommige mensen mediteren het liefst ’s ochtends, terwijl anderen vinden dat de middag of avond beter voor hen werkt. Het komt er allemaal op neer dat je uitzoekt wat voor jou het beste werkt en je daaraan houdt. consequent zijn is de sleutel! Er zijn veel verschillende manieren om ochtendmeditatie te beoefenen.

Eén manier is om in een comfortabele houding te gaan zitten en je te concentreren op je ademhaling. Tel bij het inademen tot vier, en bij het uitademen tot zes. Herhaal dit gedurende 10-15 minuten. Een andere manier is om met gesloten ogen te gaan zitten en een kalme en vredige plek te visualiseren. Stel je de beelden, geluiden, geuren en gewaarwordingen van deze plek voor.

Concentreer u elke ochtend een paar minuten op deze plek. Tenslotte kunt u elke ochtend een paar minuten in een dagboek schrijven over uw doelen voor die dag of uw gedachten en gevoelens van de vorige dag. Dit kan je helpen om de dag helder en doelgericht te beginnen.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Wij van Mindful Meditatie helpen je met het zoeken naar de beste producten die je kunt gebruiken voor het mediteren. Ook geven wij je tips voor meditatie oefeningen en mindfulness.

Ons team plaatst hier dagelijks nieuwe reviews en leuke nieuwtjes over meditatie en mindfulness.

© 2022 Alle rechten voorbehouden

Info